Brev:
Spænder i kroppen under måltid
4. august 2016
Alder:
6 mdr.
Spænder i kroppen under måltid
Kære Helen
Vores datter er godt i gang med skemad. Hun får tre måltider om dagen og er som regel rigtig glad for både mos og grød. Den sidste tid er hun dog begyndt at spænde helt op i kroppen og holde på vejret til hun bliver helt rød i hovedet, når hun får en ske i munden. Det virker lidt, som om hun presser maden ned i stedet for at gumle lidt og så sluge den (hvilket hun egentlig ellers gjorde fint).
Hun virker ikke selv frustreret eller ked af det - tværtimod - det er mest os, der bliver lidt bekymrede. Hun får stadig blendet mos og ikke for grov grød, men det er selvfølgelig ikke helt flydende. Hun får også skorper og grøntsager at gnave på.
Hvad kan det skyldes, og er der noget, vi bør gøre?
Hilsen